Развитие без граници
23.09.2022
Сподели: 0
  • Facebook
421

Запознайте се с един от онези родителите, за които неуспехът е синоним на пасивност. Мадлена, ти си!

Представи се

Майка съм на Теодор и Михаела, на 7 г., децата посещават курса по Ментална аритметика към академия АМАКидс от февруари 2022г.

Как научи за академия АМАКидс?

Случайно ви отркрих в интернет, от една майка разбрах за менталната аритметика. Разгледах сайта и ми хареса идеята за пробен урок и възможност за онлайн обучение при нужда. Хареса ми представеното на саъта и самата платформа.

Какви надежди възлагаш на обучението по Ментална аритметика, какво ти/им даде досега?

Надеждите и очакванията са ми децата да развият логическото си мислене, концентрация и умения за систематизиране и подреждане на информацията, и способност за учене, да отсяват важните факти и полезната информация.

Научаването да смятат бързо и точно наум е бонус към изброените умения.Обучението до сега даде на децата ми отговорност, че трябва да си свършат тяхната работа, т.е.да си напишат домашните. Даде им самочуствие, че знаят да смятат, че могат да се справят и с по-сложни сметки, даде им желание да търсят разликата между събиране и изваждане, и умножението, защо е различно. Даде им забавление, което ги кара да се състезават учейки.

Пред какви предизвикателства се изправи ти, а и децата свързани с курса на обучение?

Предизвикателство беше това, че за първи път им дадохме възможност да работят самостоятелно на компютър, тъй като домашните са на онлайн платформа, което обаче е големия плюс, тъй като развива дигиталната им култура. Друго предизвикателство беше въвеждането на двуцифрените операции на сметалото. Едното от децата научи и мен, а аз на свой ред подпомогнах другото си дете с правилното изпълнение. Като цяло децата и ние родителите им не сме имали трудности с обучението и домашното. Децата видимо се забавляват.

Управляваш ли времето на децата си, ако да, как?

Силно казано, просто се опитваме да балансираме между създаване на навици за учене и отговорност към задълженията и свободно време за игра. Планирам времето, така че да е достатъчно за всичко и учене, и игра, и забавления.

Стартирате първи клас. Плаши ли те идеята за претовареният график на децата в училище? Каква е твоята стратегия?

Не мисля, че графикът в първи клас е натоварен, а че съдържанието на учебниците не е на необходимото ниво за разбиране от 7 годишни деца. Моята стратегия е да ги науча на концентрация, да слушат в час какво се преподава, после само да се преговаря и надгражда наученото. Мисля, че всекидневни 30 минутни упражнения водят до натрупване на наученото и до създаване на рутина за научаване на нов материал, т.е. “надграждане”.

Какъв родител си?

Най-добрият за моите деца, в реда на шегата. Отговорен, искам да възпитам грамотни деца, които да имат шанс да направят най-добрите избори в живота си по отношение на професия, приятели, личностно развитие.

Как изглежда неуспехът за теб?

Неграмотни и невъзпитани хора, които само мрънкат и се оплакват без да правят нищо, за собственото си развитие било то за учене, работа или като цяло.

Дай твоята дефиниция на следните три думи:

  • Системност
    Постоянство в натрупването на знания и умения в дадена област
  • Личен пример
    Важно за децата е да виждат добрия пример в родителите си, като им показваме, че понякога и на нас ни е трудно, но с постоянство, учене и търсене на решения успяваме да постигнем добри резултати. За децата е важно да ги научим да бъдат самостоятелни и да взимат самостоятелни решения, като започнем с това как да се храним, как да се обличаме, как да се държим с хората около нас, да ги научим на уважение.
  • Лидерство
    За мен лидерството е вродено, но и е присъщо на силните, образовани и успели хора. Като казвам успели, нямам предвид материално, а успели да намерят баланса в отношенията с хората, така че хората да ценят техните знания, опит и балансираност. Когато е постигнат този баланс за всеки човек е лесно да е лидер в неговата професия, общност, екип и т.н.